Fogyás meg ilyesmik

Rögtön félrevezető a cím persze, mert nem fogyókúrázni kell, aztán minden vissza a régibe, hanem életmódot váltani és onnantól fogva kitartani a váltás mellett. Hát nem egyszerű egyik sem, akár magát az első lépést megtenni illetve utána tovább sétálni. Nekem egyedül magamtól nem is ment a korábbi próbálkozások során, mármint nem vált tartósan az életem részévé, hogy egészségesen étkezek és rendszeresen mozgok, gyors ütemben mindig vissza-vissza esett, aztán teljesen elfogyott a lendület. A mostani, jó másfél hónapja tartó dolognál ez más, megvolt egy olyan külső motiváció és lökés, ami garantálta, hogy az elejétől fogva nagyon komolyan vegyem a kaja részét és nekiálljak futni is. Tudom, hogy tudod, de ha esetleg olvasod, akkor köszönöm szépen innen is. Olyan jót tettél velem, amilyet csak nagyon kevesen.

Nagyon sokáig nekem semmi problémám nem volt a súlyommal, általános iskolában még atletizáltam is és az a típus voltam, aki mindegy mit vagy mennyit eszik, ugyanolyan vékony marad. Igeeeen, egészen a középsikola utolsó évééig - egyetemig. Ott mozgás és normális étkezés szempontjából egyértelműen nem tett jót a nagy szabadság, bulik, másnapok, korai előadás helyett tovább alvás, videojáték, film, chips, szénsavas üdítők, energiaital, stb. Szóval felszedtem egy csomó plusz kilót és mivel az anyai nagyapám testalkatát örököltem, ezek legnagyobb része hasra ment. Leadni meg ugye sokkal nehezebb, és amint az első bekezdésben írtam, nem is volt rá igazi indíttatásom, nem álltam bele rendesen.

Na de most! Szinte kizárólagosan csirkét, zöldségeket, gyümölcsöket, rizst, tojást, zabpelyhet, natúr joghurtot és ilyesmi, ezekből készült ételeket eszem, valamit vizet, teát és fröccsöt iszom. Majdnem semmi tészta, pékárú, akármilyen magyaros, zsíros hús-kaja, sör, chips, kólaféle, cukros édesség. És mivel ez így van, ezért ha néha mégis becsúszik egy vagy akár több dolog is az előző felsorolásból, az nem érdekel, mert belefér. Persze hosszútávon nem bírnám ki édesség nélkül, de 2015-ben erre rengeteg egészséges megoldás létezik. A nyár itala pedig amúgy is a fröccs, nem a sör, bárki bármit mond.

A mozgás része gondolhatjátok, megint milyen volt. A futás elkezdését a chips letevéséhez tudnám hasonlítani, ami az én cigarettám volt :D (ne cigizzetek, mondtam már, 2015 van)
A legelején csak sétáltam, nagyjából három-négy km-t, egyre tempósabban. Aztán elkezdtem váltogatni a futást és a sétát, egyre ritkábban és kevesebbet sétálva. Fontos volt, hogy még mielőtt egy lépést is tettem volna, beneveztem egy futóverseny legkisebb távjára, a múlt hétvégén lezajlott 2.5 km Minicittára. Ajánlom mindenkinek, hogy így kezdje, mert ott lesz előtte egy konkrét és elérhető cél, ami segít tovább futni, amikor majd semmi mást sem akarsz csak megállni. Plusz ez alapján nagyon hangulatosak az ilyen futóversenyek, igazi élmény, komolyan.

A továbbal kapcsolatban nagy dilemma, hogy a futás és a rendesen kajálás mellett konditerembe menjek vagy kezdjek el bokszolni. Ez még elválik, az viszont biztos, hogy az irány jó, a módszer tartható, az eredmények pedig jönnek, mert 8-9 kg mínuszban vagyok a kezdés óta. Ha én tudom csinálni, akkor neked is menni fog, hajrá.

Címkék: énblog fogyás